iOS kullanıcıları dikkat… App Store’da kritik açık!

Güvenlik araştırmacıları, Apple’ın uygulama mağazası App Store’da epeyce tehlikeli uygulamalar tespit etti. Reklam sahtekarlığı (adware) yaptığı belirtilen bu uygulamaların, tanınan yazılımları kopyalayarak kullanıcıları kandırdığı tabir edildi.

REKLAM SAHTEKARLIĞI YAPAN UYGULAMALAR KEŞFEDİLDİ

ShiftDelete’in, Bleeping Computer’da yer alan rapordan aktardığına göre, App Store’da Apple’ın güvenlik ağından kaçmayı başaran birtakım uygulamalar bulunuyor. Araştırmacılar, bu uygulamaların iPhone ve iPad kullanıcılarına yalnızca reklam göstererek para kazandığını ortaya koydu.

Popüler uygulamaları taklit eden bu adware yazılımlar, HUMAN’s Satori Threat Intelligence grubu tarafından keşfedildi. Araştırmacıların “Scylla” ismini verdiği reklam sahtekarlığı, Apple’ın uzun müddettir boğuştuğu bir adware kampanyasının modülünü oluşturuyor. Apple, birinci olarak 2019 yılında “Scylla” reklam uygulamalarına maruz kalmıştı.

Araştırmacılar, Apple’ın güvenlik grubuyla irtibata geçtiklerini ve uygulamaların yakında App Store’dan kaldırılacağını söyledi.

HUMAN’s Satori Threat Intelligence’in App Store’da keşfettiği reklam uygulamaları şu formda:

  • Loot the Castle
  • Run Bridge
  • Shinning Gun
  • Racing Legend 3D
  • Rope Runner
  • Wood Sculptor
  • Fire-Wall
  • Ninja Critical Hit
  • Tony Runs

GOOGLE PLAY STORE’DA DA TIPKI SORUN

Benzer bir reklam sahtekarlığı Google Play Store’da da görüldü. Play Store için “Scylla” araştırması sürüyor olsa da, 70’den fazla uygulama tespit edildiği belirtildi.

Adware uygulamalarının esas batarya ömrünü kısalttığı ve taşınabilir datayı tükettiği biliniyor. Ayrıyeten ferdî bilgilerinize de erişme potansiyeline sahip.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir