Halil Özer sert çıktı: Galatasaray gibi kulüp marka değerini nasıl çöpe atabilir?

Galatasaray Kulübü’nün içi daha karaborsa skandalı ile karma karışıkken, olay savcılığa intikal etmişken, sarı-kırmızılılar bunun üstüne bir de yasa dışı bir bahis şirketinin reklamını sırtına nasıl alır?
Hani akıl alacak üzere değil. Kulüp, bu yasa dışı bahis şirketinin sonuna news yazısı alıp spor internet sitesi üzere görünmeye çalışmasının gözlerden kaçacağını nasıl düşünebilir?

‘7 MİLYON DOLARI CEBE İNDİRİYORSUN’

Üstelik 14 milyon dolara yapılan mutabakatın 7 milyon dolarını cebe indiriyorsun. Sanki hiçbir yönetici bu spor sitesine bakmadı mı? Ya da son derece sıradan ve içeriksiz bir sitenin 14 milyon dolar vermesi akıllarda soru işareti yaratmadı mı? En azından news kısmını kaldırıp bu KKTC çıkışlı sitenin ne olduğuna bakmadı mı? O denli ya bugün aklıma birinci gelen ismi yazıyorum; İspanya Marca’nın internet sitesi bir futbol kadrosuna 14 milyon dolarlık bir sırt reklamı verebilir mi? Üstelik bu adamların tıklanma oranı Türkiye’deki tüm spor sitelerinin toplamından çok daha fazla. Bunu isteyen adama mecnun gözüyle bakarlar. 

‘7 MİLYON DOLAR GERİ ALINABİLİR’

Hadi onu geçtim koskoca Galatasaray Kulübü’nün bu işi araştıracak bir tane avukatı ya da avukatları da mı yok? En azından bir avukatın 7258 nolu kanun kararından haberi vardır. Bu kanunda her şey açık bir formda yazıyor. Yani Galatasaray’ın bu yaptığının cürüm olduğu muhakkak. Ve üstelik bu işin sonu 1 ile 3 yıl mahpus. Bir de savcılığın Galatasaray Kulübü’nün aldığı 7 milyon doları geri alma yetkisi var. Pekala ne olacak artık? Nasıl savunacak Galatasaray kendini? Galatasaray üzere bir kulüp marka bedelini bu türlü kendi eliyle nasıl çöpe atabilir?

‘UÇUK SAYI DÜŞÜNÜLÜR’

Karaborsacılık gerisinden yasa dışı bahis şirketi reklamı. Ayıkla pirincin taşını.
Bir öbür mevzu var. Galatasaray geçen yıl göğüs reklamı için toplam 200 milyon civarında para kazanmış. Bu yıl ise Türk lirasına vurduğumuz da 400 ile 500 milyon ortası sayısı sırt reklamı için alıyorsun. Bu da mı zıt gelmedi? Bari en azından insan bu uçuk sayısı düşünür.
Peki bu bahiste Galatasaray topluluğu ne düşünüyor. Çabucak söyleyeyim tümü çıldırmış durumda. Fakat isyanlarına karşın şimdi isim veremeden eleştiriyorlar. Lakin bu yarın konuşmayacakları manasına gelmiyor. Olayı uygunca irdeleyip o denli konuşmak istiyorlar. Aslında dünkü divan toplantısında da ağır tenkitler başladı.
Öncelikle konuştuğum herkes benim sorduğum soruların birebirini soruyorlar. Bunlara ek olarak da sorular var…
Örneğin Galatasaray’ın ileri gelen bir ismi diyor ki; “Zaten yaptıkları mukaveleden kuşku duydukları belirli. Yoksa mukaveleye rastgele bir problem olursa mukavele bozulur hususu koydurmaz. Sağlam bir şirket olursa bu husus niçin konulur? Zira şirketin kuşkulu olduğunu biliyorlar. Bile bile lades yapmışlar. Ya tutarsa demişler. Olan da Galatasaray markasına oluyor…”
Bir oburu da bu olayın nedenini şöyle açıklıyor;

‘ÖNCE KARABORSA ARTIK BU’

“Galatasaray Şampiyonlar Ligi’nden toplam bütün gelirleri ile birlikte 40 milyon Euro’ya yakın bir para bekliyordu. Kerem’in satışı ile de bu sayı 50 milyonu geçecekti. Yani 40 milyon Euro’luk bir kayıp var. Bütün hesaplar buna nazaran yapılmıştı. Lakin olmadı. Gittiler İsviçre’nin sıradan kadrosuna elendiler. Bu açığı kapamak için her yere bilinçsizce saldırdılar. Sonunu hiç düşünmediler. Göz nazaran göre bu işe girdiler. Ama Galatasaray Kulübü bu paraya tenezzül edecek kadar aciz mi? Dünyaca ünlü marka kıymetimiz ne olacak? Evvel karaborsa artık bu? Muhtemelen aldıkları parayı da geri vermek zorunda kalacaklar. Bence o para harcanmıştır.”

Riskli büyüme diye bir garabetin içine girdiler. Fakat riskli büyüme yasa dışı şirketlerle muahede yapmak değil. Bir boyut daha var. Bu olay büsbütün haksız kara da giriyor. Artık başka kulüpler de birebirini yapsa ne olacak. Pekala Fenerbahçe ve Beşiktaş bu türlü bir yol uygulasaydı Galatasaray’ın reaksiyonu ne olacaktı? Artık Galatasaray’da hiçbir şeye şaşırmaz hale geldik.
En değerlisi Galatasaray Kulübü’nün Lideri sayın Özbek ve hiçbir şeye itiraz etmeden, araştırmadan imza atan yönetim kurulu bu topluluğun Türkiye’nin en değerli markası olduğunu unutmasın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir